Przejdź do treści głównej

Każdy ma prawo do komunikacji. Jak pomaga AAC

Alternatywne i wspomagające metody komunikacji (AAC) to nie kolejna „modna” metoda terapeutyczna. Ich założeniem jest to, że każdy człowiek powinien móc się komunikować. Mówić o swoich potrzebach, uczuciach, przemyśleniach protestować, gdy czegoś nie chce zadawać pytania o to, co go ciekawi i opowiadać o tym, co dla niego ważne. Decydować o sobie. O tym, czym AAC jest naprawdę i jak może wspierać dzieci ze specjalnymi potrzebami, mówi w rozmowie z Mateuszem Różańskim psycholożka i terapeutka wczesnej interwencji oraz komunikacji alternatywnej i wspomagającej Maja Leszczyńska-Kłoda.

Materiał powstał w ramach projektu współfinansowanego ze środków Państwowego Funduszu Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych.

GALERIA

PRZECZYTAJ RÓWNIEŻ

grafika wideopodcast integracji
Choroba Alzheimera. Diagnoza i co dalej?
Choroba tysiąca małych błędów – tak potocznie mówi się o chorobie Alzheimera, która jest obecnie najczęstszą formą demencji. Jest to schorzenie, którego skutków doświadcza nie tylko pacjent, ale i cała jego rodzina. O tym, jak pomóc odnaleźć się po diagnozie i na nowo ułożyć sobie życie, można posłuchać w wideorozmowie, którą Mateusz Różański przeprowadził w warszawskim Centrum Alzheimera. Materiał powstał w ramach projektu współfinansowanego ze środków Państwowego Funduszu Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych.
WIĘCEJ..
grafika wideopodcast integracji
Powitalnik. Jak pomaga rodzicom?
Rodzic, który dowiaduje się, że jego dziecko urodziło się z niepełnosprawnością lub nieuleczalną chorobą, musi w ekspresowym tempie przyswoić ogrom wiedzy z różnych dziedzin, zmierzyć się z własnymi lękami, na nowo zaplanować codzienność — i przy tym wszystkim nie stracić z oczu ani swojego dziecka, ani siebie samego. Niestety, zbyt często w obliczu tych wyzwań rodzice zostają sami. Aby ich wesprzeć, stowarzyszenie Mudita przygotowało „Powitalnik” – innowacyjny poradnik dla rodziców mierzących się z trudną diagnozą dziecka.
WIĘCEJ..
Donata Kończyk stoi z założonymi rękoma.
Lider Dostępności - Koordynator ds. dostępności Donata Kończyk
Pedagog specjalny, tyflopedagog oraz instruktor orientacji przestrzennej i rehabilitacji wzroku. Absolwentka studiów menedżerskich na UW oraz MBA Innowacje i Analiza Danych. Od ponad 20 lat zawodowo zajmuje się wdrażaniem dostępności cyfrowej, architektonicznej i informacyjno-komunikacyjnej.
WIĘCEJ..