Warszawa: przyjdź na seminarium „Niepełnosprawność - społeczeństwo - szkoła”
Czy nauczyciel może odnaleźć sposób myślenia i język nazywający doświadczenie niepełnosprawności? Jakie postulaty mieli Brytyjczycy z niepełnosprawnością w latach 70. XX wieku i czy są one aktualne dziś w Polsce? Odpowiedzi na te pytania przybliży dr Natalia Pamuła na seminarium „Niepełnosprawność - społeczeństwo - szkoła”, zorganizowanym przez Szkołę Edukacji.
Tematyka seminarium dotyczy studiów o niepełnosprawności i ich związkom z aktywizmem.
„Porozmawiamy o relacji pomiędzy normalnością/normą i niepełnosprawnością, kulturowym i społecznym rozumieniu niepełnosprawności i jego funkcji emancypacyjnej, a w końcu o tym, dlaczego niepełnosprawność niekoniecznie musi być tragedią, dlaczego może być chcianą i akceptowaną tożsamością i o roli osób bez niepełnosprawności w tworzeniu świata bez barier” – czytamy na wydarzeniu seminarium na Facebooku.
Podczas seminarium omówione zostaną postulaty osób z niepełnosprawnością z tekstu Związku Niepełnosprawnych Przeciwko Segregacji z roku 1976 roku oraz porównanie ich z aktualną sytuacją osób z niepełnosprawnością w Polsce.
Seminarium poprowadzi dr Natalia Pamuła (OSA UW), która obroniła doktorat na temat niepełnosprawności w literaturze polskiej na Uniwersytecie w Buffalo (USA), obecnie – asystentka w Ośrodku Studiów Amerykańskich Uniwersytetu Warszawskiego. Z kolei organizatorem seminarium jest Szkoła Edukacji.
Wydarzenie odbędzie się w czwartek 23 stycznia w godz. 16.30-18.30 w siedzibie Szkoły Edukacji pod adresem Banacha 2c. Miejsce jest dostosowane dla osób z niepełnosprawnością ruchu (wraz z dostępną toaletą). Wstęp bezpłatny.
Komentarze
brak komentarzy
Polecamy
Co nowego
- IV edycja edukacyjnego projektu Helping Hand
- Teatr Powszechny: Spektakl „Orlando. Biografie” z audiodeskrypcją i touch tourem dla osób z niepełnosprawnością wzroku
- Wojciech Konieczny: ustawa o szczególnej opiece geriatrycznej jest nieprzemyślana
- Zaczarowany Dzień w Ogrodzie Botanicznym
- Zmiana szkoły czy zmiany w szkole? Edukacja (nie)przyjazna uczniom w spektrum
Dodaj komentarz