Przejdź do treści głównej
Lewy panel

Wersja do druku

ING – nasza odpowiedzialność

03.12.2019
Autor: materiał sponsorowany
logo Banku śląskiego ING

ING Bank Śląski dąży do tego, aby być bankiem równych szans na wielu płaszczyznach. Usuwa bariery w dostępie do swoich usług, stawia na prostą komunikację z klientami i pracownikami. W miejscu pracy promuje różnorodność oraz wspiera pracowników z niepełnosprawnościami.

Dzięki rozmowom z pracownikami o ich potrzebach, bank wprowadził pakiet świadczeń i udogodnień dla pracowników z niepełnosprawnością:

  • miesięczny stały dodatek 500 zł dla pracowników z umiarkowanym i znacznym stopniem niepełnosprawności,
  • miesięczny stały dodatek 500 zł dla pracowników wychowujących dzieci z niepełnosprawnością – na każde dziecko,
  • dodatkowy urlop – 3 dni w ciągu roku kalendarzowego – dla osób z lekkim stopniem niepełnosprawności,
  • 5 dni płatnego wolnego dla pracowników wychowujących dziecko mające orzeczenie o niepełnosprawności (zniesienie limitu wieku dziecka, ograniczającego możliwość skorzystania z uprawnienia),
  • w 2 dni płatnego wolnego dla pracowników opiekujących się współmałżonkiem/partnerem, rodzicami, teściami, dziadkami posiadającymi umiarkowany lub znaczny stopień niepełnosprawności.

ING Bank Śląski dba także o zdrowie swoich pracowników. Ostatnią inicjatywą jest wspierający pracowników program profilaktyki onkologicznej. Równie ważne dla banku jest wyrównywanie szans w dostępie do usług. We wszystkich oddziałach klienci mają dostęp do tłumacza migowego poprzez aplikację Migam udostępnioną na telefonach lub tabletach specjalistów.

Od kilku lat bank współpracuje z Fundacją Widzialni. Fundacja co kilka miesięcy przeprowadza analizę wybranych funkcjonalności bankowości elektronicznej – Moje ING pod kątem zgodności z większością wytycznych WCAG i na bieżąco wprowadza zalecane poprawki.

ING Bank Śląski usuwa także bariery architektoniczne w oddziałach – już 95% oddziałów jest całkowicie dostępnych, bez żadnych barier.

Ważnym elementem jest tzw. asysta w oddziałach. Specjaliści pomagają każdej osobie, która tego potrzebuje, założyć konto przez internet, złożyć wniosek kredytowy czy zrobić przelew. Przy okazji uczą samodzielnego poruszania się po bankowości elektronicznej i krok po kroku pokazują jak samemu można wykonać różne czynności w domu.

Jesteśmy nagradzani

Bank jest doceniany za swoje działania. W listopadzie 2018 r. został nagrodzony podczas Wielkiej Gali Integracji, największego wydarzenia podsumowującego działania na rzecz osób z niepełnosprawnościami. W konkursie „Aplikacje bez barier” wyróżniono aplikację Moje ING mobile, za jej dostępność, również dla osób niedowidzących. We wrześniu 2019 r. ING Bank Śląski został laureatem w XIV edycji konkursu LODOŁAMACZE, w której nagrodzeni zostali pracodawcy zatrudniający osoby niepełnosprawne. Bank otrzymał wyróżnienie w kategorii Zdrowa Firma.

ING Bank Śląski jest także sygnatariuszem Karty Różnorodności oraz znajduje się w Diversity & Inclusion Rating.

- Chcemy otwarcie rozmawiać o dysfunkcji, nauczyć się reagować z empatią, zrozumieniem i wyczuciem – mówi Joanna Erdman, Wiceprezes Zarządu. – Bez zbędnej małostkowości i nadopiekuńczości, jeśli nie jest potrzebna lub oczekiwana. W ING dbamy o to, żeby wszyscy pracownicy czuli się zaangażowani i zaakceptowani - bez względu na wiek, płeć, pochodzenie czy inne przesłanki. ING to miejsce dla wszystkich.

Komentarz

  • popieram
    ARTUR
    27.01.2020, 21:41
    takie dodatki powinien mieć kazdy pracujący niepełnosprawny

Dodaj odpowiedź na komentarz

Uwaga, komentarz pojawi się na liście dopiero po uzyskaniu akceptacji moderatora | regulamin
Prawy panel

Wspierają nas