Przejdź do treści głównej
Lewy panel

Wersja do druku

Kobieta nie mogła przejechać swodobnie wózkiem po sklepie. Zobacz odpowiedź firmy

18.06.2018
Autor: Beata Dązbłaż, fot. sxc.hu
wózek sklepowy

„Mogłam przejechać tylko główną alejką i to dopiero, kiedy ktoś mi poprzesuwał niektóre przedmioty. Z przykrością muszę stwierdzić, że mocno odczułam to jako dyskryminację - mnie jako klientki, tylko dlatego, że poruszając się na wózku nie mogłam swobodnie podjechać do półek z towarem. Przeżyłam szok!” – pisze nasza Czytelniczka o wizycie w jednym z warszawskich sklepów sieci RTV Euro AGD.

Czytelniczka portalu Niepelnosprawni.pl po zapoznaniu się z ofertą lodówek w sklepie internetowym RTV Euro AGD, zdecydowała, że zanim dokona zakupu – pojedzie je obejrzeć. Wybrała sklep firmy przy ul. Ciszewskiego 15 w Warszawie.

„Wcześniej korzystałam ze sklepu RTV Euro AGD w Auchan, jeszcze przed przeniesieniem sklepu w inną część Wola Parku i tam praktycznie mogłam się przecisnąć prawie wszędzie! – pisze Czytelniczka w swoim liście do firmy EURO-net Sp. z o.o., właściciela marki RTV Euro AGD. – Dlatego chciałam zaprotestować przeciwko takiemu traktowaniu jednej z grup klientów. Liczę również, że wezmą to Państwo pod uwagę i pomogą mi i innym na wózkach korzystać z tych sklepów”.

Odpowiedź po czterech miesiącach, ale jest!

Na list wysłany 26 lutego br. klienta sklepu z niepełnosprawnością otrzymała odpowiedź 14 czerwca br.

„W odpowiedzi na Pani pismo dotyczące wizyty w sklepie RTV EURO AGD przy ul. Ciszewskiego w Warszawie na wstępie bardzo chcieliśmy Panią przeprosić za niedogodności związane z opisaną sytuacją – napisała Katarzyna Suzonowicz-Kaflik, specjalistka ds. Obsługi Klienta Euro-net Sp. Z o. o. – Pragnę jednocześnie wyjaśnić, że jako sieć sprzedaży chcemy być dostępni dla wszystkich naszych Klientów. Chcemy również, by zakupy w naszych sklepach były przyjemnością i nie wiązały się z dodatkowymi utrudnieniami. Dlatego z przykrością usłyszeliśmy o problemie, z jakim się Pani spotkała w naszym sklepie.

Przedstawicielka RTV Euro AGD wyjaśniła także przyczyny, przez które Czytelniczka nie mogła samodzielnie i swobodnie poruszać się po sklepie.

„Sytuacja ta wynika po części z ograniczeń lokalowych oraz wiąże się z szerokim asortymentem, jaki prezentujemy w naszych sklepach. Nie zawsze jednak jest możliwe zaprezentowanie wszystkich produktów z zgodnie z oczekiwaniem naszych Klientów.”

Minimalizowanie barier

Katarzyna Suzonowicz-Kaflik przekonuje, że firma postara się w przyszłości usuwać bariery lub je minimalizować.

„Proszę jednak przyjąć nasze zapewnienia, że staramy się sprostać oczekiwaniom Klientów w miarę naszych możliwości. Zapewniamy, że dostępność naszych sklepów również dla osób z ograniczeniami ruchowymi jest dla nas niezwykle istotna. Postaramy się w przyszłości zminimalizować, a jeśli będzie to możliwe całkowicie wykluczyć, utrudnienia, z którymi mogą się spotkać w sklepach osoby niepełnosprawne. Jeszcze raz bardzo przepraszamy za utrudnienia, których Pani doświadczyła. Mamy jednak nadzieję, że nie ta sytuacja nie wpłynie na Pani opinię o naszej firmie” – podsumowuje specjalistka ds. Obsługi Klienta Euro-net Sp. Z o. o.

My również zwróciliśmy się do firmy z prośbą o komentarz w tej sprawie. Jednak dotychczas nie otrzymaliśmy żadnej odpowiedzi.

Jakie jest Wasze doświadczenie, jeśli chodzi o swobodne poruszanie się po różnych sklepach? Czy doświadczyliście podobnej sytuacji? Napiszcie o tym w komentarzach pod artykułem.

Dodaj komentarz

Uwaga, komentarz pojawi się na liście dopiero po uzyskaniu akceptacji moderatora | regulamin

Komentarze

  • Propozycja wykluczenia
    Janusz
    20.06.2018, 18:01
    Jestem nadwrażliwy na światło aktualnie montowane w sklepach, urzędach itp. Jeśli jest jeszcze światło dzienne,specjalnie dostosowane okulary nieco pomagają w dochodzeniu do lady, wyjścia, i tak nie widzę towarów. Dużo stłuczek z ladami, innymi klientami. Niektóre sklepy całkowicie wykluczone, w tym chyba wszystkie supermarkety.
    odpowiedz na komentarz
  • taka rzeczywistość
    niepełnosprawna
    18.06.2018, 16:35
    Tak wygląda życie osoby poruszającej się wózkiem inwalidzkim, osoby która nie wstanie na minutę aby ... wykonać lub coś zrobić, choćby przesiąść się na kibelek lub wziąść coś z półki, to na dziennym porządku
    odpowiedz na komentarz
  • Nie tylko w tym sklepie
    Ala
    18.06.2018, 12:44
    Problem podobny lub ten sam w większości dyskontowych Biedronek, Lidl itp. zwłaszcza tych mniejszych. Nawet jeśli człowiek na wózku pojawia się dość często nikt nie dba o przejezdność między regałami. Pomimo kamer i wiedzy pracowników, zatowarowanie powoduje, że świadomie zmniejsza się przestrzeń. Wózkowicz nie dość, że nie przejedzie to jeszcze nie ma dostępu. Nie wspomnę, że w takim sklepie powyżej 150 cm nie sięgnie. Bez asystenta ani rusz.
    odpowiedz na komentarz
Prawy panel

Wspierają nas