Przejdź do treści głównej
Lewy panel

Wersja do druku

Kampania Parkingowa 2007

16.07.2007
Autor: Redakcja
Źródło: inf. własna

Obrazek: logo kampanii

Kampania Parkingowa 2007 - IV edycja ogólnopolskiej Kampanii Stowarzyszenia Przyjaciół Integracji.

„Czy naprawdę chciałbyś być na naszym miejscu?”

Już po raz czwarty Stowarzyszenie Przyjaciół Integracji przekonuje Polaków, że zajmowanie tzw. „kopert” przez nieuprawnionych do tego kierowców pozbawia osoby niepełnosprawne możliwości swobodnego funkcjonowania oraz poruszania się w miejscach publicznych. W tym roku do akcji włączyło się prawie 150 miast w całej Polsce.

 - Koperta przez większość kierowców jest kojarzona z ułatwieniem, a nie koniecznością. Nie każdy wie, że miejsca postojowe dla niepełnosprawnych charakteryzuje nie tylko położenie blisko wejścia do sklepu, ale przede wszystkim szerokość, umożliwiająca wyjęcie wózka inwalidzkiego z samochodu. – mówi Adam Pietrasiewicz, niepełnosprawny mieszkaniec Warszawy.

zdjęcie: koperta
Fot. Konrad Jaraszek

- Od początku 2007 roku wystawiliśmy blisko 1200 mandatów za zajmowanie miejsc przeznaczonych dla osób niepełnosprawnych i założyliśmy ok. 1300 blokad. Dzięki edukacji społeczeństwa w porównaniu do poprzednich lat, ten problem się zmniejszył, jednak nadal dotyka wiele osób niepełnosprawnych. Dlatego idea Kampanii Parkingowej będzie w tym roku promowana przez 45 jednostek Straży Miejskiej w całej Polsce, a 19 września, zamiast mandatu za zajęcie miejsca parkingowego dla niepełnosprawnych, strażnicy miejscy będą wręczać kierowcom ulotkę. Chcemy, aby ten gest w pozytywny sposób motywował kierowców do przestrzegania przepisów i długotrwałej zmiany postaw. - komentuje Zbigniew Leszczyński, Komendant Straży Miejskiej m. st. Warszawy

 zdjęcie: Straż Miejska na rozpoczęciu kampanii Parkingowej w Warszawie
Początek Kampanii Parkingowej 2007 w Warszawie 
Fot. Konrad Jaraszek

Do akcji włączyły się również organizacje pozarządowe (12 organizacji w kraju), a także centra handlowe - 7 galerii handlowych w Warszawie, 4 sieci ogólnopolskie, oraz centra rozrywkowe w całej Polsce. Będą one uczestniczyć w dystrybucji różnych materiałów informacyjnych w tym. 200 tys. ulotek, 21 tys. plakatów, 7 tys. zapachów samochodowych, 1 tys. balonów i 1 tys. koszulek.

zdjęcie: Kampania Parkingowa 2007 Gdynia
Początek Kampanii Parkingowej 2007 w Gdyni
Fot. Konrad Jaraszek


Ponadto w każdym z miast biorących udział w kampanii odbędą się happeningi teatralne na miejscach parkingowych przeznaczonych dla osób niepełnosprawnych. Na ulicach Warszawy pojawi się ponadto 20 bilboardów i 40 citilightów promujących kampanię. Wsparcia medialnego udzieliły: Gazeta Wyborcza, Newsweek Polska, Auto Świat, gazeta.pl, Moto.pl, a także portal niepełnosprawni.pl i Magazyn Integracja, które opublikują reklamy kampanii. Polskie Radio 3, ngo.pl i Antyradio wyemitują spoty.

- Organizując Kampanię Parkingową, chcemy kształtować odpowiedzialną, prointegracyjną postawę. Problem zajmowania kopert dotyczy bowiem nie tylko kierowców, ale także przechodniów czy obserwatorów zajmowania „kopert”. Większość z nas w tego typu sytuacji nie reaguje i przechodzi obojętnie, a jednak warto jest zainteresować się problemem osoby niepełnosprawnej, której prawo do swobodnego funkcjonowania w społeczeństwie jest łamane. Dzięki Kampanii Parkingowej chcemy  ułatwić jej codzienne życie i w prosty sposób przyczynić się do prawdziwej integracji społecznej. Jesteśmy przekonani, że dezaprobata otoczenia wobec zachowań nieprzychylnych osobom niepełnosprawnym spowoduje trwałą zmianę postaw kierowców i doprowadzi do sytuacji, w której nasza kampania nie będzie już potrzebna - dodaje Piotr Pawłowski, prezes Stowarzyszenia Przyjaciół Integracji.

zdjęcie: Piotr Pawłowski
Piotr Pawłowski, prezes Stowarzyszenia Przyjaciół Integracji
Fot. Konrad Jaraszek

Kampanię Parkingową zdecydowali się wesprzeć:
Minister Transportu Jerzy Polaczek, Minister Edukacji Ryszard Legutko, Marszałek Adam Struzik oraz prezydent Miasta Stołecznego Warszawy, Hanna Gronkiewicz – Waltz, którzy objęli honorowy patronat nad akcją. Jak co roku kampania aktywnie prowadzona jest przez regionalne Centra Integracja w Gdyni, Krakowie i Zielonej Górze, a w pozostałych miastach przez 70 Urzędów Miast oraz Straż Miejską (45 jednostek). Działania realizowane są przy wsparciu Urzędu Miasta st. Warszawy oraz Państwowego Funduszu Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych.

*****

Kampania Parkingowa 2007 - działania w miastach

*****

Wydaje Ci się, że to takie szczęście korzystać ze specjalnego miejsca parkingowego tuż przy wejściu. Mogę Cię zapenić, że nie chciałbyś być na moim miejscu. Gdybym mógł, wolałbym zaparkować dalej i przejść się kilka kroków.

Jesteś świadkiem bezprawnego parkowania samochodu - zgłoś to! Dzwoń pod numer 997 lub do lokalnej straży miejskiej.

 *****

zobacz spot telewizyjny (.mpg 3,2 MB) 
Dziękujemy Panu Jackowi Lasoce za pomoc w realizcji i dystrybucji spotu Kamapanii.
Film stworzony przez Leo Burnett jako wkład w promocję celów Stowarzyszenia Przyjaciół Integracji.

posłuchaj spotu dla sklepów

posłuchaj spotu radiowego

wzrór logo na tramwaj

reklama prasowa kampanii

ulotka kampanii

Stacje radiowe zainteresowane emitowaniem spotu radiowego proszone są o kontakt ze Stowarzyszeniem.

*****

Organizatorzy:

logo Integracji logo Urzędu m.st. Warszawy

Partner strategiczny kampanii:

logo Link4

Projekt finansowany przez:

logo PFRON

Patronat honorowy:

logo: Prezydent m. st. Warszawy logo: Minister Transportu   logo: MEN logo: Marszałek woj. mazowieckiego

Patronat merytoryczny:

  logo: LOK logo: LOK  logo: Straż Miejska

Patronat medialny:

 logo: Trójka logo: AMS logo: gazeta.pl logo: niepełnosprawni.pl logo: Newsweeklogo: ngo.pl logo: Gazeta Wyborczalogo: Auto Światlogo: moto.pl

Wsparcie:

logo: Rowland logo: Instytut Monitorowania Mediów logo: GM Records logo: Gemiuslogo: Parkuj i jedź

Partnerzy regionalni:

* Zielona Góra *

logo: Kablówka Zielona Góra   logo: Radio Zachód logo: Radio Zielona Góra logo: Radio Plus  logo: Radio Index  logo: TVP 3 Lubuska

* Warszawa *

logo: Garbiarnia logo: Złote Tarasy logo: Galeria Mokotów  logo: Leroy Merlin logo: Manufaktura   logo: Targówek Centrum Handlowe  logo: Zakochaj się w Warszawie

*****


ikona: przeczytaj także

Kampania parkingowa 2006

Dodaj komentarz

Uwaga, komentarz pojawi się na liście dopiero po uzyskaniu akceptacji moderatora | regulamin

Komentarze

brak komentarzy

Prawy panel

Sonda

Czego najbardziej się boisz?

Biuletyn

Wspierają nas