Przejdź do treści głównej
Lewy panel

Wersja do druku

Głusi z zespołu Unmute przechodzą do II etapu preselekcji Eurowizji

14.01.2022
Autor: inf. pras.
Zespół Unmute - pięć osób podświetlonych na czerwono na granatowym tle nieba. Część osób jest ubrana w kurtki we wzrory z panterką, część ma mocniejszy makijaż, dredy, dłuższe włosy.

Tak głośno jeszcze nigdy nie było! Grupa muzyczna Unmute, której wszyscy członkowie są głusi, przeszła pierwszy etap polskich preselekcji do Eurowizji. To przełomowy moment, którego scena muzyczna nigdy nie zapomni. Czy wyzwanie rzucone status quo zostanie przyjęte?

Unmute debiutując ze swoim utworem pt. „Głośniej niż decybele” migając „Nie słychać nas? Trzeba to zmienić!”, nie rzucali słów na wiatr. Emocje, jakich jeszcze nie było. Zmiany, których potrzebuje świat.

Bunt dyskryminacji

Chociaż muzyka ma być z założenia dostępna dla każdego, osoby głuche były ograniczane. O koncercie w języku migowym nikt nie myślał, co więcej, na scenach nie było tłumacza, który pozwoliłby zrozumieć utwór Głuchym. 

Zgłoszenie Unmute do preselekcji Eurowizji jest manifestem o prawo do uczestnictwa w popkulturze. Pomysł na kampanię społeczną Polskiego Związku Głuchych narodził się z potrzeby edukacji społecznej na temat odbioru muzyki przez osoby głuche, które kochają muzykę dokładnie tak samo jak osoby słyszące, ale zespół chce też w ten sposób pokazać niesłyszącym, że nie ma rzeczy niemożliwych. Że wszyscy mogą pokazać światu swoje talenty, miłość do muzyki i emocje wyrażone dźwiękami. Świat nie stawia przed nimi żadnych ograniczeń, a cała branża muzyczna powinna być solidarna.

- Cieszymy się, że zespół Unmute został zauważony i doceniony. Pierwszy raz w historii w Konkursie Eurowizji pojawił utwór śpiewany w języku migowym. Naszym utworem udowodniliśmy, że bariery są tylko w naszych głowach i jeżeli tylko chcemy możemy je pokonać. Pokazujemy, że muzyka może być różnorodna, że warto realizować marzenia i mówić głośno o naszych potrzebach. Myślę, że w Konkursie Eurowizji w Turynie mamy spore szanse, ponieważ pokażemy coś czego jeszcze nie było w tym konkursie od 1956 roku – mówi Krzysztof Kotyniewicz, Prezes Polskiego Związku Głuchych.

Kto zwycięży?

19 lutego odbędzie się koncert preselekcyjny, na którym wystąpi 10 wyłonionych przez jury kandydatur. Zwycięską piosenkę wybierze komisja złożona z osób związanych z polskim rynkiem muzycznym, ale swój głos będą mogli oddawać również widzowie.

Za koncept kreatywny i realizację projektu odpowiedzialna jest agencja Change Serviceplan. Komunikacją kampanii społecznej w mediach i social mediach zajęła się agencja Labcon.

Cicho już było, teraz razem zmieńmy historię popkultury na zawsze.

Dodaj komentarz

Uwaga, komentarz pojawi się na liście dopiero po uzyskaniu akceptacji moderatora | regulamin

Komentarze

brak komentarzy

Prawy panel

Wspierają nas