Przejdź do treści głównej
Lewy panel

Wersja do druku

Fundusz Dostępności w pytaniach i odpowiedziach. Źle wykorzystana pożyczka? Nie ma przebacz!

25.03.2021
Autor: Mateusz Różański, konsultacja merytoryczna: BGK, fot. Peggy_Marco/Pixabay.com
Rysunek człowieka, który goni odlatujące na skrzydłach dolary

Likwidacja barier architektonicznych to złożony i wymagający pracy proces. Same pieniądze nie wystarczą – potrzebna jest jeszcze wiedza, a przede wszystkim chęć do przeprowadzenia potrzebnych zmian. Co się dzieje, gdy zabraknie ich instytucjom korzystającym z Funduszu Dostępności i modernizacja budynku nie spełni oczekiwań pożyczkodawcy, ale przede wszystkim – użytkowników z niepełnosprawnością?

Pytanie brzmi więc dokładniej: co dzieje się w wypadku, gdy pomimo otrzymania pożyczki z Funduszu Dostępności nie jest przeprowadzona likwidacja barier albo gdy okazuje się, że inwestycja nie przyniosła założonych na początku rezultatów?

Szczegóły w umowie

W przypadku stwierdzenia przez Bank Gospodarstwa Krajowego nieprawidłowości w zakresie przeznaczenia lub wykorzystania pożyczki, pożyczkobiorca jest obowiązany do niezwłocznego zwrotu wykorzystanej pożyczki wraz z odsetkami, należnymi BGK za okres korzystania z pożyczki, a także do zwrotu kwoty uzyskanego umorzenia.

Szczegóły w tym zakresie określone są każdorazowo w umowie pożyczki.


Poradnik dotyczący korzystania z Fundusz Dostępności jest dostępny na naszym portalu.

Jeśli masz pytania dotyczące Funduszu Dostępności, napisz je w komentarzu pod artykułem lub pisz na adres: redakcja@niepelnosprawni.pl. Zadamy je ekspertom z Banku Gospodarstwa Krajowego.


Artykuł powstał we współpracy z Bankiem Gospodarstwa Krajowego

 

Logo Banku Gospodarstwa Krajowego

 

Logo Funduszu Dostępności finansowanego z Programu Dostępność Plus

 

Dodaj komentarz

Uwaga, komentarz pojawi się na liście dopiero po uzyskaniu akceptacji moderatora | regulamin

Komentarze

brak komentarzy

Prawy panel

Wspierają nas