Czy naprawdę chciałbyś być na naszym miejscu? Kampania Parkingowa 2006
Stowarzyszenie Przyjaciół Integracji inauguruje III ogólnopolską Kampanię Parkingową pod hasłem „Czy naprawdę chciałbyś być na naszym miejscu?”. Jej celem jest uświadomienie skutków zajmowania tzw. „kopert” – miejsc parkingowych zarezerwowanych dla niepełnosprawnych kierowców. W tegorocznej kampanii - skierowanej przede wszystkim do młodych osób, które często ignorują prawa osób niepełnosprawnych - uczestniczy ponad 50 miast z całej Polski. Do zmiany postaw zachęcać będzie Dariusz Michalczewski. Honorowym patronem kampanii jest Minister Transportu. Akcję wspiera Miasto Stołeczne Warszawa.
Wraz z końcem wakacji rozpoczął się okres wzmożonego tłoku na
parkingach. Pomimo, iż obowiązują przepisy zakazujące parkowania na
oznakowanych miejscach parkingowych dla osób niepełnosprawnych –
tzw. „kopertach” - nie są one przestrzegane. Kierowcy bardzo często
nie respektują potrzeb osób niepełnosprawnych i nie liczą się z
konsekwencjami utrudnień w ruchu. Niepełnosprawni, wobec takiego
zachowania kierowców, pozbawieni są możliwości swobodnego
funkcjonowania oraz poruszania się
w miejscach publicznych.
„W centrach handlowych, przy supermarketach czy restauracjach coraz częściej można zauważyć ekskluzywne samochody zaparkowane na „kopertach” przeznaczonych dla osób niepełnosprawnych. Dzięki zaangażowaniu w akcję Stowarzyszenia Przyjaciół Integracji chcę przyczynić się do zmiany tej sytuacji. Osoby o wysokim statusie materialnym powinny bowiem przestrzegać prawa tak samo jak inni ludzie. Dla pełnosprawnych kierowców przejście kilku dodatkowych metrów nie jest problemem, dla niepełnosprawnych brak miejsca do parkowania stanowi ogromne życiowe utrudnienie” – mówi Dariusz Michalczewski.
Działania związane z Kampanią Parkingową są wspierane przez
dystrybucję materiałów informacyjnych (530 000 ulotek, 20 000
gadżetów) oraz akcję plakatową w miejscach użyteczności publicznej.
W kampanii bierze udział portal wp.pl, portale motoryzacyjne
kupsprzedaj.pl i autogieldalublin.pl, które przez cały okres
trwania kampanii umieszczają baner informujący o zakazie parkowania
na „kopertach”. Ponadto, w okresie od 15 września do 31
października TVP 3, Radio Złote Przeboje, Radio Zet
i Antyradio będą emitowały spoty programu. Szczególnie szeroki
zakres działań objął w tym roku Warszawę.
„Dzięki zaangażowaniu Miasta Stołecznego Warszawy w stolicy pojawią się ulotki i plakaty informujące o zakazie parkowania. Ulicami będą jeździły autobusy przypominające o idei programu, natomiast w kinach należących do sieci Cinema City Warszawiacy będą mogli obejrzeć spoty kampanii. Wyemituje je również Warszawski Ośrodek Telewizyjny. Przekaz Kampanii dotrze ponadto do świeżo upieczonych kierowców – każda osoba odbierająca prawo jazdy w wydziale komunikacji dzielnicy otrzyma specjalną okładkę na dokumenty opatrzoną logo Kampanii Parkingowej – podsumowuje Kazimierz Marcinkiewicz, pełniący funkcję Prezydenta m.st. Warszawy.
Oprócz Warszawy, Kampania Parkingowa jest realizowana w 50 miastach w całej Polsce. W jej ramach przedstawiciele władz organizują konferencje prasowe, współpracują z mediami, prowadzą szkolenia dla straży miejskiej, firm ochroniarskich oraz policji, dystrybuują ulotki i organizują happeningi.
„Dzięki tak szerokim działaniom jesteśmy w stanie znacznie zwiększyć skuteczność akcji oraz objąć zasięgiem prawie cały kraj. Są z nami nie tylko przedstawiciele władz, ale również organizacje pozarządowe, Polski Związek Motorowy czy Polska Federacja Stowarzyszeń Szkół Kierowców. Wszystkim zainteresowanym służymy pomocą merytoryczną. Na początku września przeprowadziliśmy specjalne szkolenie z zakresu współpracy z mediami, podczas którego można się było dowiedzieć, jak samodzielnie prowadzić Kampanię Parkingową na terenie swojego miasta” - komentuje Piotr Pawłowski, prezes Stowarzyszenia Przyjaciół Integracji.
Więcej informacji o „Kampanii Parkingowej” można znaleźć na stronie www.niepelnosprawni.pl.
Komentarze
brak komentarzy
Dodaj komentarz