Przejdź do treści głównej
Lewy panel

Wersja do druku

Masz pytania do ZUS? Skorzystaj z wideorozmowy w każdym z oddziałów

21.10.2020
Autor: Mateusz Różański, fot. Angela Greniuk
Źródło: zus.pl
dłonie mężczyzny przeglądające ekran smartfona

Od 4 listopada 2020 r. we wszystkich oddziałach ZUS będzie dostępna e-wizyta. To wideorozmowa z ekspertem pracującym w placówce ZUS. Rozwiązanie to ma służyć bezpieczeństwu klientów, by można było załatwić sprawę bez wychodzenia z domu.

Jak skorzystać z e-wizyty?

Aby odwiedzić placówkę online, wystarczy komputer lub smartfon z kamerką i mikrofonem. Klient wybiera dogodny dla siebie termin i godzinę wizyty online.

Podczas e-wizyty pracownicy ZUS odpowiedzą na pytania z zakresu emerytur i rent, zasiłków, ubezpieczeń i składek. Na e-wizytę będzie można umówić się w dni robocze godzinach 9:00-14:30.

Z e-wizyty można już korzystać w oddziałach ZUS w Warszawie, Krakowie, Poznaniu i we Wrocławiu. Od 4 listopada usługa będzie dostępna we wszystkich oddziałach. Aby zarezerwować wizytę w dogodnym terminie, należy wejść w link do umówienia e-wizyty, który znajduje na stronie www.zus.pl.

Kontakt nie tylko we własnej sprawie

Jeśli klient będzie chciał uzyskać informacje w konkretnej, indywidualnej sprawie, powinien przygotować dokument tożsamości. Należy go pokazać do kamery podczas e-wizyty. W e-wizycie może też wziąć udział opiekun faktyczny lub prawny. Wtedy klient powinien zaznaczyć odpowiednią opcję na etapie rezerwacji.

Jeżeli klient posiada pełnomocnictwo, które jest zarejestrowane w ZUS, może także odbyć e-wizytę w imieniu innej osoby.

Co z osobami głuchymi?

Powstaje pytanie, jak będą obsługiwane osoby głuche posługujące się językiem migowym. Pytanie to skierowaliśmy do ZUS.

Jak udało nam się ustalić: w ZUS cały czas trwają prace nad udoskonaleniem e-wizyt, a kolejne funkcjonalności, w tym dla osób z niepełnosprawnościami, mają być sukcesywnie dodawane w przyszłości.

Komentarz

  • pytanie do Integracji
    proszę o niezwłoczna odpowiedź
    26.10.2020, 16:50
    Czy pracownik MOPR będzie mógł w taki sposób kontaktować się z przacownikami ZUS, a nie jak dotychczas osoba niepełnosprawna musi chodzić do ZUS po różne zaświadczenia które są wymagane w MOPR aby uzyskać wsparcie? Proszę o,,Integrację'' o odpowiedź

Dodaj odpowiedź na komentarz

Uwaga, komentarz pojawi się na liście dopiero po uzyskaniu akceptacji moderatora | regulamin
Prawy panel

Wspierają nas