MEN: nauka zdalna w szkołach ponadpodstawowych. Wyjątki dotyczą uczniów z niepełnosprawnością
Od 19 października 2020 roku, zgodnie z rozporządzeniem Ministra Edukacji Narodowej, zmienia się tryb pracy szkół ponadpodstawowych na wyłącznie zdalny lub hybrydowy. Od tej zasady są jednak wyjątki, które dotyczą m.in. młodzieży z niepełnosprawnością.
Od poniedziałku, 19 października, uczniowie szkół ponadpodstawowych w strefie czerwonej przechodzą w tryb kształcenia na odległość, a w strefie żółtej w system mieszany, zwany hybrydowym, czyli co najmniej połowa z nich ma zajęcia w szkole, a reszta uczy się zdalnie.
Zgodnie z rozporządzeniem, nauczanie stacjonarne pozostaje jednak w szkołach specjalnych, w tym działających w specjalnych ośrodkach szkolno-wychowawczych, młodzieżowych ośrodkach wychowawczych, młodzieżowych ośrodkach socjoterapii oraz szkołach specjalnych przysposabiających do pracy.
W uzasadnieniu do rozporządzenia czytamy, że decyzja ta zapadła „ze względu na specyfikę ich działania. Bowiem szkoły te funkcjonują w placówkach, w których młodzież ma zapewnioną naukę, wychowanie oraz całodobową opiekę, a także prowadzone są zajęcia o charakterze specjalistycznym, terapeutycznym, rewalidacyjnym”.
Ważny wyjątek
W rozporządzeniu przewidziano też wyjątek dotyczący osób z niepełnosprawnością, uczących się w szkołach ponadpodstawowych, szkołach podstawowych dla dorosłych, placówkach kształcenia ustawicznego i centrach kształcenia zawodowego.
Jeśli uczeń z uwagi na niepełnosprawność lub inne czynniki (np. warunki domowe) nie może uczyć się zdalnie, dyrektor szkoły ma obowiązek zorganizować im w szkole zajęcia stacjonarne lub zdalne (np. z wykorzystaniem szkolnych komputerów).
Zasady te obowiązywać będą do czasu, gdy dany powiat będzie w strefie czerwonej lub żółtej.
Komentarze
brak komentarzy
Polecamy
- Rondo im. Piotra Pawłowskiego - Twórcy Integracji [GALERIA]
- Aktywnie szukaj pracy z Centrum Integracja Warszawa
- Integracja 1/2024 (PDF podstawowy i PDF dostępny)
- Projektowanie dla wszystkich – standard codzienności. Fundacja Integracja oraz spółka biurowa Skanska publikują poradnik o projektowaniu bez barier
Co nowego
- MRPiPS pracuje nad projektem ws. wzrostu wynagrodzeń dla pracowników z niepełnosprawnością
- Jedna koperta, dwie wiadomości. ZUS wysyła listy
- Niedobór hormonu wzrostu może mieć poważne konsekwencje dla zdrowia
- Światowy Dzień Astmy. Edukacja niezbędna w leczeniu
- XVI Integracyjne Regaty Żeglarskie Mazurskiej Szkoły Żeglarstwa – otwarcie sezonu 2024
Dodaj komentarz