Przejdź do treści głównej
Lewy panel

Wersja do druku

Gmina nie zgadza się na kontynuację nauki w klasie integracyjnej dziecka z zespołem Aspergera

30.06.2020
Autor: W.

Mój syn uczeń klasy VI uczęszczał do klasy integracyjnej w szkole z odziałami integracyjnymi. W tym roku gmina odmówiła kontunuowania nauki syna w klasie integracyjnej - chce połączyć 3 klasy VI w dwie, w klasie jest dwoje dzieci z orzeczeniem. Gmina nie podała powodu, dlaczego nie przychyla się do mojego wniosku - napisali, że nie mają takiego obowiązku, aby tworzyć klasę integracyjną. Adam ma problemy z koncentracją więc znaczne zwiększenie liczby osób w klasie wpłynie negatywnie na jego wyniki w nauce. Dodatkowo bardzo przeżywa, że będzie musiał zmienić kolegów w klasie. Kwota subwencji na moje dziecko to ok. 60.000 zł, wydaje mi się to bardzo nieuczciwe, że gmina dostając takie środki nie chce zgodzić się na kontynuowanie nauki syna w klasie integracyjnej. Niepokojącym jest fakt, że gmina likwiduje naszą klasę, a otwiera nową dla uczniów klas I. Syn już 7-krotnie miał zmienianego wychowawcę - szykuje się kolejna zmiana. Co mogę zrobić w tej sprawie, aby pomóc dziecku?

Szanowna Pani,

sprawę warto omówić bezpośrednio z pracownikami kuratorium oświaty właściwym miejscowo ze względu na położenie placówki. Adresy poszczególnych kuratoriów w Polsce.

Niezależnie od powyższego można sprawę omówić bezpośrednio z pracownikami Ministerstwa Edukacji Narodowej w ramach resortowej infolinii MEN dotyczącej edukacji tel. 222 500 120.

Ponadto z problemem warto podzielić się z radnymi w Pani gminie, którzy powinni spróbować Pani pomóc.

 

Z poważaniem,

Grzegorz Jaroszczyk, prawnik

 

 

Prawy panel

Biuletyn

Wspierają nas